Mount Power Jak wybić łożysko z bębna Home jarować jaroomen Jakub Zych
 

Wszystko i nic o takiej jednej na Sz...

Temat: [piasta] Łożyska piasty Novatec Tylnej
5. Teraz musimy wybić łożyska z bębenka. Potrzebny będzie okrągły pręt/tulejka itp. o średnicy około 14mm(absolutnie nie węższy niż 12mm). Bębenek kładziemy na desce(żeby się nie poobijał) gwintem do dołu. Od góry przykładamy pręt i stukamy średnim młotkiem. Nie wolno mocno walić, bo między łożyskami jest aluminiowa tulejka, która łatwo się krzywi/miażdży. Jak dobrze pójdzie, wypadnie zewnętrzne łożysko oraz aluminiowa tulejka dystansowa. Wybicie drugiego łożyska nie jest aż tak proste, gdyż potrafi się ono ustawić skośnie i zablokować. Jak pójdzie w skos, to odwracamy bęben i robimy stuknięcia wyrównawne(lekko wbijamy łożysko z powrotem)....
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=37971



Temat: Pralka Siemens Siwamat 632 - wymiana łożysk silnika problem
Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę łozysk bębna i silnika. Z wymianą bębnowych nie mam problemu natomiast problem mam z silnikiem. Stoję teraz w miejscu ponieważ nie wiem jak mam zdemontować końcówkę z wirnika.. Jest ona nakręcona czy jest do wybicia? Próbowałem ściągaczem lecz ani rusz. Proszę o pomoc. Poniżej zdjęcie wirnika.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1678707.html


Temat: Pralka Bosch WFA 2070 - jak zdjąć koło pasowe
... wybiciem większego łożyska, bo się rozleciało i został sam pierścień zewnętrzny... ale jakoś poszło. Pralka już złożona, ale wciąż hałasuje bardziej niż powinna. Albo szczotki silnika, albo coś w środku bębna......
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1344773.html


Temat: Pralka Ariston Margherita AL68 wymiana łożysk jak?
Witam,zdemontowałem tył pralki(osłona) zdemontowałem bęben aby wymienić łożyska ale mam problem,simering i środki łożysk wybiłem ale zostały mi zewnętrzne pierścienie łożysk,bardzo silnie siedzą kto podpowie jak je wybić wiem najlepszy byłby...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1585353.html


Temat: Pralka Gorenje W 162 - wymiana łożysk
... się dostać do bębna (krzyżaka)? - z samymi łożyskami już sobie poradzę. Dobra. Nie pchać się tak z pomocą .... ! Wiem, jak toto rozkręcić, wiem, jak wybić łożyska, ale utknąłem...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1534117.html


Temat: Pralka Whirpool 244- wymiana łozysk!
Witam i proszę o radę. Według instrukcji zamieszczonych na elektrodzie zdemontowałam pralkę w celu wymiany łozysk. Doszłam bez problemów do wyciagnięcia z całości pralki samej pokrywy bębna połaczonego z samym "koszem " na pranie ( ten srodkowy nierdzewny bęben).Praca utkneła w martwym punkcie bo nie wiem czym i jak wybić te łozyska i jak wstawić tam nowe oraz simering? Zaopatrzyłam się w sciagacz do łożysk, ale za pomoca tego urzadzenia udało mi się zsunąc z osi jedynie koło pasowe. Podejrzewam,ze nawet odpowiednio duzy sciagacz do łożysk by nie pomógł- bo nie ma go gdzie zaczepić. ( do tej całej dużej pokrywy na pewni nie bo to jakies połaczenie od srodka chyba cienkiej blachy a z zewnatrz jest plastyk). Doradzcie jak wybić te łozyska? Bernadeta. Zacznijmy od tego czy łożyska utkneły na wale bębna (wyszły z bębnem) czy utknęły w obudowie zbiornika. Jeśli zostały w zbiorniku to zgodzę się z przedmuwcą, ale jeśli są na wale bębna to trzeba użyć ściągacza do łożysk
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1431663.html


Temat: AMICA OPTIMUM 800 / PC5580A413 Błąd po wymianie łożysk
Witam, Wymieniłem sobie łożyska wraz z simmeringiem w tej pralce i wszystko poszło jak po maśle, no prawie... (wybicie łożyska sprawiło lekki problem ale tylko do czasu osiągnięcia przeze mnie szczytu ... kosza). Prało się i prało a że było późno to poszedlem spać, patrze dziś rano a plaka się zatrzymała, wody w bębnie nie widać na na panelu muraga dioda edn i...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1645536.html


Temat: Prośba o diagnozę przy łożyskach do Electrolux EW 876F
Witam Dziękuję za odpowiedź, mam jeszcze pytanie, rozumie że ta tuleję w obudowie bębna ( jest na drugim zdjęciu) też należy wybić ? Te łożyska które podałem wyżej to są zwykłe łożyska toczne, zamienniki i raczej w tą tuleję w bębnie to nie wejdzie. To oryginalne łożysko od strony simeringa chyba inaczej wygląda, ale niestety nic z niego nie zostało. Tak na...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1392328.html


Temat: Pralka Samsung B1245AV - wymiana łożyska bębna
Proponuję nie znając pralki nie pisać bzdur. W tej pralce nie ma krzyżaka. Zbiornik jest plastikowy i łożyska są wciśnięte w zatopionej w plastiku tulei. Na całe szczęście zbiornik jeszcze nie jest zgrzewany. Aby je wymienić to wpierw należy praktycznie rozebrać całą pralkę. Wyjąć cały zespół piorący na zewnątrz. Rozpołowić go, wyjąć bęben i dopiero mając tylną połówkę plastikowego zbiornika w "ręce" zabrać się za wybicie uszkodzonych łożysk i uszczelniacza. Montaż w kolejności odwrotnej.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1354382.html


Temat: Pralka Indesit ws 105tx wymiana łożyska
Trzeba założyć ściągacz na krzyżak i wypchnąć nim wałek bębna.Jeśli nie masz sciągacza,musisz zrobić bardziej prymitywnie: załóż nakrętkę na gwint wałka i uderzając(z czuciem!) młotkiem przez twarde drewno,lub jeszcze lepiej przez miedż - wybij wałek z krzyżaka.Wybicie łożyska z simmeringiem też miłe nie będzie i radzę to zrobić w przynajmniej na otwartym imadle.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1371649.html


Temat: kąty tylnych kół
" /> ">Czy te czopy są trudne do wymiany ? trzeba ściągnąc cały bęben z łożyskiem, czop jest przykręcony do belki bodajże 4 śrubami. Nie pamiętam tylko czy czop sam w sobie jest bierznią dla łożyska czy jest na niego nabita, bo wtedy może byc ciężko w domu wybic i nabić nową
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=21875


Temat: [jetta 89r] Łożyska
W warunkach garażowych robi się to samemu.Trzeba odkręcić bębny i po wyjęciu łożysk należy z dwóch stron wybić bieżnie.Później wcisnąć nowe bieżnie i założyć jak było.Nie pamiętam momentu dokręcenia nakrętek.Ale było to dokręcić do końca i luzować,żeby koło swobodnie się kręciło.Pamiętaj o nasmarowaniu łożysk przed włożeniem.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68091


Temat: [mkIII] Lozysko tylne, czy juz czas??
A reszta klucze płaskie wybicia gałki i sworznia ? przód: odpinasz zwrotnicę od wahacza, odpinasz przegub, odkręcasz zwrotnicę od amora - wyjmujesz zwrotnicę i wyciskasz łożysko, a nastepnie wprasowujesz nowe. Tył: zdejmujesz kapturek, wyciągasz zabezpieczenie, odkręcasz nakrętkę, luzujesz samonapinacz szczęk i ściagasz bęben, no chyba ze masz tarcze z tyłu - ale robota podobna tylko że nie popuszczasz samonapinacza a tylko zdejmujesz zacisk. Jak ściągniesz bęben lub tarczę po odkręceniu nakrętki to wybijasz bieżnie, wbijasz nowe - można zwykłym młotkiem to zrobić, więc sposób pracy przód a tył mają się nijak do siebie...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=5480


Temat: łożysko tył mk2
bebna, duże od wewnatrz) 14-przesmarować wałki łożysk i załozyc na bieżnie 15-wprasowac uszczelniacz od wewnetrznej strony bebna na duże łozysko 16-załozyc beben 17-dokrecic srube centralna pozostawiajac minimalny luz na łozysku 18-załozyc koronke i zawleczke 19-nałozyc troszke smaru do kapturka i wbic w centralna czesc bebna 20-zalozyc koło 21-opuscic samochod 22-dokrecic koło momentem 5Nm 23-schowac klucz i lewarek 24-zamknac bagaznik 25-popompowac hamulcem noznym...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=37280


Temat: [mk2] wymiana bebnow - tyl
zobaczysz jak bedziesz wyciagal beben nic nie musisz wybijac beben zejdzie bez problemow no moze stare szczeki beda chaczyc o progi na bebnie(wycierajac sie beben robi takie ranty i onie czasem szczeki chacza)wezmiesz srubokretem scisniesz do srodka szczeki i beben podwazaj,lozysko zadnego oporu nie robi. z linka jest bardzo malo roboty jak masz kanal inaczej troche sie nagimnastykujesz pod autem aby poprowadzic...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47425


Temat: [mk3] tarcze hamulcowe tył i wymiana łożysk
ale to nie koniec, nie ma tak łatwo! Bieżnie łozyska wbija/wprasowuje sie w bęben/tarcze wiec do ciebie nalezy decyzja czy wybijac starą bierznie ze starej tarczy i wbijac w nową czy zakładać nowiutkie łożysko...jeśli lozyska sa rownie stare co tarcze to ja bym wymienił, jesli natomiast mogły by jeszcze długo porzyc bo np niedawno je wymieniałeś to warto przełożyć.... aha no i...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=80895


Temat: [MK3] Rownomierne i glosne tarcie po wymianie lozysk tylnich
Jest taka sprawa że miałem uszkodzoną linke od ręcznego i szczenki cały czas tarły o bęben, zrobilismy to z kumplem przy okazji wymieniłem łozyska i spręzynki od szczeńk, przejechałem 50 kilometrów i zaczoł się szum jakby łozysko szumiało, więc rozebrałem i włożyłem stare, dalej szumiało, więc wybiłem pierścienie z bebna (te od łożysk) i wbiłem stare, dalej szumi, przy 80 km/h radia nie słysze, nie jest to szum równomierny, takjakby bęben ocierał w jednym punkcie tylko, jest to ta strona w której miałem problem z linką, nie wiem co robić, bębny mają malutki rancik więc nie wiem czy je wymieniać, jest to możliwe że od temperatury taki bęben się zwichrował?? Jakie jeszcze mogą być przyczyny? MK3 1,9 TDI 94r ma ABS
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76178


Temat: Wymiana łożysk - tył
Niedawno też w swoim wymnieniałem ten element. Udało mi się to zrobić bez wymontowania z samochodu wachacza. Cały zabieg odbył się na samochodzie. Aby przystąpić do usunięcia starego łożyska należy: zdjąć koło, odkręcić nakrętkę półosi, zdjąć bęben wymontować półoś oraz wypiąć spinkę zabezpieczającą stare łożysko. Łożysko należy wybijać od środkowej strony samochodu przy użyciu jakiejś tulejki (łożysko najprawdopodobniej się rozsypie ). Gdy miejsce na łożysko będzie już puste należy przeczyścić je papierem ściernym i przesmarować. Nowe łożysko należy lekko "wpukać" młotkiem tak aby tylko zaczęło sie samo trzymać. Do wprasowania łożyska użyłem dużej śruby z nakrętką i dwiema podkładkami (średnica podkładek musi być większa od średnicy łożyska). Po doprasowaniu do piasty należy dobić jeszcze głębiej np. poprzez stare łożysko. Następnie wsadzić półoś, poskładać wszystko...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=89546


Temat: łożysko tylnie
" />Jak masz trochę zdolności manualnych to dasz radę . Nie jest zintegrowane z piastą, w twoim autku powinny być hamulce bębnowe z tyłu, więc są tam dwa łożyska stożkowe do ... uderzyć do wybicia bieżni łożysk z bębna i trochę szmatek do usunięcia starego smaru. Mam nadzieję że weźmiesz się za to pod dachem, bo teraz aura nie sprzyja takim zajęciom.
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=20964


Temat: Problem z ABS
" />Pewnie to nie to ale jak mi sie zaświeciła kontrolka od ABSu i ciągle świeciła to przyczyną było 'wybicie' uszczelki na bębnie - przy jakimś ostrym hamowaniu wywaliło mi tą uszczelką - po zdjęciu bębnów patrzę a tam uszczelka z łożyskiem zostały na piaście (czopie)...lol.... Założyłem jak należy, wykasowałem błąd i spokój.
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=2747


Temat: Pralka Whirpool 244- wymiana łozysk!
O w mordę, kobieta wymienia łożyska w pralce? Po wyciągnięciu bębna należy przy pomocy wybijaka (kawałek odpowiedniej rurki)uderzając młotkiem wybić obydwa łożyska. Wewnętrzne do wewnątrz, zewnętrzne na zewnątrz.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1431663.html


Temat: dlaczego łożyska tylne szumią niedługo po ich wymianie
" />Kupiles jakiejs dobrej firmy ?? beben dokrecales kluczem czy reka ?? Wymieniles smar w bebnach ?? no i czy wymieniles cale lozyska wraz z wybiciem drugiej czesci lozyska czy zmieniles...
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18657


Temat: Wymiana lozyska tylnych kol - beben.
" />Pytanko odnosnie wymiany lozyska tylnego kola, tzn. czy duzo z tym roboty, czy nie. Czy poprostu zwalic beben rozpiac szczeki odkrecic piaste i wybic stare wprasowac nowe. Aha jak przykrecona jest piasta? Czy lozyska sa latwo dostepne, czy tak samo jak klocki hamulcowe czarna magia?
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=6368


Temat: Szukam warsztatu :(
" />Albo kupic lozysko podniesc auto na lewarku sciagnac beben wybic lozysko wpracowac nowe poskladac i gotowe ^^
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=105647


Temat: MAM PROBLEM
" />ja kupilem za 20zł sztuka to znaczy na caly tyl za 40 zł wymienilem z bratem zdejmuje sie beben i w nim sa lozyska trzeba je wybic czym i zaklada sie nowe zostaje tylko tulejka bo jest tak lozysko tulejka lozysko jak kotos ma sprawnosci manualne to sama przyjemnosc
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=48238


Temat: [MK3 1.8 AAM] Instrukcja wymiany łożysk tył
Żeby nie było że się czepiam, dam schemat słowny: Zluzować śruby koła, podnieść auto, zdjąć koło, zdjąć kołpak łożyska, zluzować szczęki przez otwór śruby (widać przez otwór śruby koła dzundzel do którego jest przyczepiona sprężynka - przez otwór śruby włożyć pod ten dzyndzel śrubokręt i popchnąć dzyndzel - klin regulatora do góry), wyjąć zawleczkę, koronkę piasty, odkręcić nakrętkę piasty, podkładkę, zdjąć bęben wraz z łożyskami. Wkrętakiem podważyć i wyjąć simering od wewnątrz bębna. Wyjąć łożyska, wyczyścić wnętrze piasty ze smaru. Wybić bieżnie łożysk (sa takie 3 występy przy każdym, jak sobie obejrzysz do wybijania) - wewnętrznego wkładając pobijak od zewn. strony bębna, zewnętrzne - na odwrót, byle po kawałku, równomiernie i żeby nie poharatać otworów w bębnie w których są osadzone piasty. Jak porobisz ... drewnianym - nie ma obawy zniekształcenia bieżni, bo drewno jest b. miękkie od bieżni). Smarujesz nowe łożyska smarem, wypełniasz piastę smarem (ok. 60g smaru na każdą), wkładasz wewnętrzne (większe) łożysko. Wciskasz nowy simering. Lekko posmaruj smarem wargę simeringu, zeby nie pracowała na sucho na czopie. Wycierasz czop ze starego smaru, nakładasz bęben/tarczę, tak, żeby weszło łozysko wewnętrzne do oporu (delikatnie, bo na siłę uszkodzisz simering) Wkładasz mniejsze łożysko, podkładkę, lekko nakręcasz nakrętkę. Opis regulacji masz. Po regulacji zakładasz koronkę, zawleczkę, odginasz końce, zakł. dekielek wypełniony smarem (nie za dużo), zakładasz i przykręcasz koło, opuszczasz auto, kilka razy naciskasz hamulec. Starałem się jasno, żeby wszystko było jasne. Ten "dzyndzel" - koniec klina - znajdziesz ustawiając bęben tak, że otwory śrub będą tworzyć kwadrat z bokami poziomymi i pionowymi, zaglądasz w narożnik górny skierowany do przodu auta i patrząc cały czas przekręcasz bęben w stronę przodu atuta o 5-10 stopni.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57010


Temat: mk3 1.8. aam gl łozyska tył wymiana!!
czy w zestawie łozysk jest nowy uszczelniacz ? zdejmowałem bębny juz i sprawa jest bardzo prosta stozkowe łozysko wychodzi to wiem chodziło mi tylko o wewnętrzne łozysko w którą strone je wybić na zewnątrz czy do środka?????????
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56305


Temat: [piasta] Łożyska piasty Novatec Tylnej
Jeżeli to piasta na 4 maszynówkach, to mogę pomóc, gdyż mam taką samą i rozbierałem ją kilka razy. Wszystkie łożyska są takie same. Oznaczenie : 6001RS/6001ZZ/6001DU. Wymiary średnica zew/śr. wew/grubość : ... młotkiem w nóż. Podkładka powinna zejść. 3. W oś wkładamy imbus 4mm(chyba), a nakrętkę od strony bębna odkręcamy kluczem 15mm. 4. Ściągamy bębenek. Powinien zejść swobodnie. Tulejkę, która jest na osi zostawiamy w spokoju i pilnujemy, żeby się nie zgubiła. 5. Teraz musimy wybić łożyska z bębenka. Potrzebny będzie okrągły pręt/tulejka itp. o średnicy około 14mm(absolutnie nie węższy niż 12mm). Bębenek kładziemy ... dobrze pójdzie, wypadnie zewnętrzne łożysko oraz aluminiowa tulejka dystansowa. Wybicie drugiego łożyska nie jest aż tak proste, gdyż potrafi się ono ustawić skośnie i zablokować. Jak pójdzie w skos, to odwracamy bęben i robimy stuknięcia wyrównawne(lekko wbijamy łożysko z powrotem). Finito. Teraz składamy: 1. Czyścimy wnętrze bębna, nakładamy trochę smaru, żeby nowe łożyska łatwiej weszły. 2a. Klasyka polskiego mechanika: Kładziemy pierwsze łożysko na bębenku. Musi być idealnie płasko. Można w miarę możliwości delikatnie wbić je ręką, tak aby nie ruszało się. Od góry kładziemy stare łożysko i właśnie w nie stukamy młotkiem. Jak łożysko przejdzie przez pierwszą "cieśń", trzeba będzie użyć pręta, aby wbić je w drugą "cieśń". Trzeba przy tym bardzo uważać, by nie uszkodzić osłony łożyska. PILNOWAĆ POZIOMU BO SIĘ ZAKLINUJE. 2b. Istnieje drugi, bardzo fajny sposób na montaż łożyska. Bierzemy śrubę o grubości 10mm i długości 60mm. Do tego dwie podkładki idealnie pasujące na tą śrubę. Na śrubę nakładamy podkładkę. To wkładamy w łożysko. wsadzamy to w bębenek. Śruba przejdzie na wylot bębenka.Tam na jej końcówkę nakładamy podkładkę i nakręcamy nakrętkę. Poprzez coraz mocniejsze skręcanie śruby łożysko zostanie wciśnięte w bęben. 3. Kładziemy na zamontowanym łożysku tulejkę dystansową i kombinujemy jak wbić drugie łożysko, aby tulejka wciąż była na swoim miejscu. Tu wręcz konieczne jest skorzystanie ze sposobu z punktu 2b żeby nie dostać świra. 4. Czyścimy uszczelkę na piaście(czarna, wielka, gumowa...) 5. Nasuwamy bęben na oś. 6. Zakręcamy nakrętkę przy pomocy imbusa i klucza 15mm. 7. Zakładamy podkładkę. Najlepiej wziąć do tego nakrętkę o średnicy otworu większej niż średnica osi. Kładziemy nakrętkę płasko, na nią kładziemy podkładkę, od góry przykładamy piastę i stukamy od góry młoteczkiem. Powinno ładnie wejść. MAM DO SPRZEDANIA 2 nowe łożyska...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=37971